.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارازیت های ماهواره ای و طرح سئوال از رئیس جمهور

حث پارازيت‌هاي ماهواره‌اي درحالي باعث نگراني عموم مردم شده است كه مسؤولان از جمله وزير ارتباطات نسبت به اين امر خود را بي‌اطلاع جلوه مي‌دهند.

به گزارش ايلنا، بحث پارازيت ماهواره‌اي در تهران و مدت زمان طولاني آن به تازگي به يك چالش ميان نهادهاي مختلف و شهروندان تهراني و ترس از سلامت جامعه تبديل شده است.

در اين مدت كارشناسان و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به آثار سوء اين پارازيت‌ها هشدار دادند، ولي در اين بين مسؤولان مخابراتي و وزارت ارتباطات همواره هرگونه اطلاع از اين زمينه را رد و خود را بي‌تقصير دانسته‌اند تا حدي كه مدير عامل مخابرات در يكي از موضع‌گيري‌هاي خود امواج تلويزيوني را مخرب‌تر از امواج پارازيت‌هاي ماهواره‌اي ذكر كرده است.

اين درحالي‌است كه بيشترين علت نارضايتي كارشناسان بهداشتي اثر سوء اين دستگا‌ه‌ها بر باروري زنان و مردان است و جالب اينكه هر چقدر به محل ارسال سيگنال، نزديك‌ترباشيم، سلامت افراد بيشتر به خطر مي‌افتد و درصورت قرار گرفتن در كنار ديش ماهواره، مشكلات هورموني براي افراد ايجاد مي‌شود.

براساس اين گزارش، اين موضوع آنقدر باعث نگراني شد كه كميسيون بهداشت مجلس نيز در اين مورد به شور نشست.


حضور وزير اطلاعات و معاون سلامت وزارت بهداشت در مجلس

محمدرضارضايي مخبر كميسيون بهداشت در اين رابطه به ايلنا گفت: بحث پارازيت‌هاي ماهواره‌اي و تشعشعات گوشي‌هاي تلفن‌همراه و گيرند‌ه‌هاي اين تلفن‌ها مورد توجه كميسيون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است به نحوي كه اين كميسيون وزير اطلاعات، وزير ارتباطات و معاون سلامت وزارت بهداشت را براي ارائه گزارشات خود به مجلس فراخوانده است ولي به دليل اينكه هنوز گزارشات ماهواره‌اي آنها تكميل نبوده جلسه بررسي اين امر به اين هفته موكول شده است.


ارائه پيشنهاد بررسي پارازيت‌هاي ماهواره‌اي از سوي سازمان انرژي اتمي

به گزارش ايلنا، علي مطهري رئيس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي که نه به اصل پارازيت بلکه به اينکه چرا پارازيت‌ها شبکه‌هاي غيراخلاقي را مختل نکرده‌اند به ايلنا گفت: از نهادهاي مختلفي از جمله وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت بهداشت و سپاه پاسداران جهت ارائه توضيحات در مورد پارازيت‌هاي ماهواره‌اي و حضور در اين کميسيون دعوت شده است، كه سپاه پاسداران اعلام کرده است به علت اينکه قبلاً در جلسات شوراي عالي امنيت ملي شرکت کرده است و وجود اين امواج را تاييد نمي‌کند، در اين جلسه شرکت نمي‌کند.
علي مطهري با اشاره به اينکه قرار بود يک سازمان بين‌المللي بي‌طرف در مورد مضر بودن امواج پارازيت‌هاي ماهواره‌اي بررسي‌هايي انجام دهد، گفت: عده‌اي اعلام کردند اين سازمان بايد داخلي باشد، لذا پيشنهاد شد سازمان انرژي اتمي موضوع را پيگيري کند.
رئيس کميته ارتباطات کميسيون صنايع تاکيد کرد: چنانچه اين فرکانس‌ها بدون حساب و کتاب باشد، مشخص نيست که تاثيرات مخربي نداشته باشد.


بايد از رئيس جهمور پرسيده شود

براساس اين گزارش، طي اين مدت نمايندگان مجلس از گروه‌هاي سياسي مختلف و رسانه‌هاي در اين خصوص به اظهار نظر پرداخته‌اند و برخي ضمن دعوت از وزير ارتباطات خواهان جوابگويي وي در اين زمينه شده‌اند ولي تقي‌پور در اين مورد اظهار بي‌اطلاعي كرده است.
با همين اوصاف برخي همچون ترابي نماينده مجلس شوراي اسلامي با توجه به اينکه وزير ارتباطات از حضور اين امواج اظهار بي‌اطلاعي کرده است، خواستار سؤال از رئيس جمهور شده است.

وي تاکيد كرد: زماني که وزير ارتباطات از موضوع بي‌خبر است، بايد مقام بالاتري پاسخگوي پارازيت‌هاي ماهواره‌اي باشد.
ترابي افزود: متاسفانه بعد از انتخابات انواع پارازيت‌هاي مخابراتي به شدت افزايش يافته که مطمئناً براي سلامت تهراني‌ها نگران‌کننده است، به ويژه که کلانشهر تهران با مشکلات ديگري همچون آلودگي هم روبه‌رو است.

وي ادامه داد: موضوع پارازيت در مرحله اول جزو وظايف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است، اما اگر وزير مي‌گويد من خبر ندارم، بايد رده بالاتري پاسخ دهد، به دليل آنکه مطمئناً اين موضوع به وزير رفاه يا مسکن مربوط نمي‌شود.


در محل‌هايي که نظارتي وجود ندارد، قطعاً اين امواج با عوارض همراه است

سيد اکبر رنجبرزاده عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس هم به ايلنا گفت: از سوي وزير ارتباطات و معاون سلامت وزارت بهداشت گزارشي از تاثير امواج ماهواره‌اي، پارازيت‌ها و گوشي‌هاي همراه به کميسيون بهداشت داده شده که در آن از نوع گيرنده‌ها و استاندارد بودن آنها بحث شده است. با اين حال گزارش تکميلي و تفصيلي درباره انشعابات امواج گوشي‌هاي همراه، BCF (گيرنده‌هاي تقويت گوشي همراه) و ماهواره‌ها بر سلامت افراد، اين هفته در مجلس بررسي مي‌شود.
وي ادامه داد: چنانچه استانداردها در استفاده از اين وسايل رعايت شود، ضرري ندارد و ماهواره، گوشي همراه و گيرنده‌ها اگر تحت نظارت دقيق وزارت اطلاعات باشند مشکلي نيست، اما در محل‌هايي که نظارتي وجود ندارد، قطعاً اين امواج با عوارض همراه است.
رنجبرزاده در پاسخ به اين سؤال که چرا منشا ارسال پارازيت‌ها و ميزان ارسال پارازيت‌هاي ماهواره‌اي اعلام نمي‌شود، ابراز بي‌اطلاعي کرد.
در حالی که پارازیت ارسالی همچنان برای مقابله با امواج ماهواره در چند هفته گذشته تقویت نيز شده است، حسن اصیلیان معاون انسانی سازمان محیط زیست کشور نيز نسبت به انتشار امواج مغناطیسی شدید در فضا و تاثیرات شدید آن بر سلامت شهروندان هشدار داد.


ارسال پارزيت‌هاي ماهواره‌اي وقت تلف كردن است

علي فتوت، عضو سابق هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف معتقد است: ارسال پارزيت‌هاي ماهواره‌اي با وجود هزينه‌هاي زياد وقت تلف كردن است، ارسال پارازيت مي‌تواند با ورود در شبكه‌هايي مانند شبكه‌هاي برق كشور براي مدت كوتاهي آن را از كار بيندازد كه بسيار خطرناك است.
برخي كارشناسان هم معتقدند كه معمولاَ ايستگاه‌هاي اينترنتي و خدمات‌دهنده ناخواسته در معرض اين پارازيت‌ها قرار مي‌گيرند و براي اين اتفاق كافي است يك كانال تلويزيوني (ماهواره‌اي) فركانس عوض كند و روي دريافت و ارسال اينترنتي يك ايستگاه قرار بگيرد.
به هر حال گفته مي‌شود كه اين دستيگاه‌ها در چند نقطه تهران از جمله لويزان، شهرك اكباتان، شهرك غرب، جام جم، ‌تهران‌پارس و مركز شهر پارازيت‌هاي ويران‌كننده‌اي با قدرت‌هاي بسيار بالا ارسال مي‌كنند و هر روز افراد بيشتري را در معرض اختلال‌هاي هورموني قرار مي‌دهد. درحالي كه تاكنون هيچ مرجعي از جمله وزير ارتباطات پاسخگو نبوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ث 23 خرداد 1393
با سلام و خسته نباشید . ترو خدا هر جورر شده این پارازیت ها را نندازید . مردم هر جور شده از طریق ماهواره هم نباشه با فیلتر شکن میرن سایت ها و اخبار سیاسی رو بگیرن . پس پارازیت انداختن بی هدفه . ولی تروخدا با جان مردم بازی نکینید . نمیصرفه این همه خسارات جانی رو از طریق عوارض سرطانی پارازیت ها را متحمل شد . ازتون خواهش میکنم به فکر جان مردم باشید . چون پارازیت ها هم بی فایدس فقط به ضرر جسم و جان مردمه .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.